[Tutorial C/C++/C#] Programare Orientata pe Obiect I

Locked
User avatar
LaUR SNG
Fondator
Fondator
Posts: 9038
Joined: 8 years ago
Location: SNAGOV
Has thanked: 11 times
Been thanked: 6 times
Zodiac:
Age: 21
Contact:
Status: Offline
Romania

8 years ago

Nume Tutorial: C++ Programare Orientata pe Obiect (partea I)
Descriere: Un tutorial pe care ii ajuta pe incepatori
Download:-
Autor:c++
Sursa (Link-ul oficial):-
Propria parere: Folositor
Tutorialul: Mai jos .


Nu incep sa va plimb prin istoria c++-ului. Nici nu am de gand sa va spun ce este ala obiect.

De ce POO? Vreau sa va prezint un framework foarte bine gandit, de o companie norvegiana Trolltech. Frameworkul se numeste QT si se pronunta "cute"(ce dragut).

Un framework este alcatuit dintr-o serie de clase, deci pentru a va arata ce poate face acest framework, ei bine trebuie sa va explic cate o chestie, doua despre POO.

De ce QT? Sunt o multime de motive. In primul rand este cross-platform... adica folosesti acelasi cod pentru toate platformele valabile(Windows, Linux, MAC). Crossplatform-ul este viitorul, de aceea marile companii cum ar fi cei de la Autodesk(cei care au facut 3DS Max-ul), si Opera se folosesc de acest framework.

POO-ul se foloseste cel mai mult pentru a coda obiectele din jurul nostru. Spre exemplu, sa consideram un caine ca un obiect (bare with me). Un caine poate avea un nume si sigur are o varsta. De asemenea un caine poate latra, fugi, sau sari. Daca ar fi sa declaram o clasa Caine, ca atribute/date vom avea nume si varsta, iar ca metode/functii/actiuni vom avea latra(); fuge(); sare();.

Code: Select all

class Caine{

private:

    string nume;

    int varsta;

public:

    latra();

    fuge();

    sare();

};
Primul lucru pe care nu trebuie si il uitati este ";" de la sfarsitul ultimei "}".Si un alt lucru important pe care trebuie sa il reaineti despre POO este acela ca datele/atributele trebuiesc protejate, pentru a evita erorile in cod. De acea ele vor fi declarate private, adica nu vor putea fi accesate de metode din afara clasei. Cea mai buna metoda de a asigura protectia datelor, este crearea unui set de metode. Spre exemplu:

Code: Select all

class Cont{

private:

    int suma;

public:

    Cont(int initSuma){

        Cont.suma=initSuma;

    }

    getSuma(){

        cout<<Cont.suma;

    }

    setSuma(int newSuma){

        Cont.suma=newSuma;

    }

};
Din cate puteti observa mai sus metodele getSuma si setSuma manipuleaza atributul suma. Un alt lucru pe care il puteti observa, este metoda prin care se acceseaza atributul suma... si anume prin Cont.suma. Acel "." este specific programarii pe obiect. Tot specific POO este clasa constructoare, care poarta acelasi nume, cel al clasei.

Hai sa facem o aplicatie mica. Copiati clasa Cont de mai sus si adaugati inaintea ei:

Code: Select all

#include<iostream.h>

#include<conio.h>
Dupa clasa adaugati:

Code: Select all

int main(){

    Cont contBanca1= new Cont(120);

    contBanca1.getSuma();

    contBanca1.setSuma(300);

    contBanca1.getSuma();

    getch();

}

Puteti folosi DevC++(un simplu search pe google). Compilati si rulati.[/b]
„Iubiti totul cu toată inima ... căci viața se termină când vrea ea si pe nepusă masă !” – LaUR SNG

https://photos.app.goo.gl/WbQsF4C9QfvDvWSo6

Curios ? Nu il deschide :13:

[spoiler]Image[/spoiler]
[spoiler]Image[/spoiler]

https://www.facebook.com/10043517804227 ... 039605115/
Locked

Return to “C / C++ / C#”